انکر تکست (Anchor Text) چیست ؟
نوشته شده توسط : جعفر

 

فرقی ندارد چند سال در زمینه سئو فعال بوده اید یا چند روز؛ مطمئنا نام انکرتکست به گوشتان خورده است. در واقع هر بک لینکی که ایجاد/دریافت می کنیم، با خودش متن لنگری را به همراه دارد که می تواند در رتبه ما روی آن کلمه کلیدی تاثیر بگذارد.

 

انکر تکست چیست؟

انکر تکست کلمات قابل مشاهده ای هستند که لینک ها هنگام اتصال به یک سند یا مکان دیگر در وب نمایش داده میشوند. متنی قابل کلیک و لینک دار. معمولا به رنگ آبی و زیرخط دار هستند. اما شما می توانید در وب سایت خود رنگ لینک ها را از طریق HTML، CSS تغییر دهید.

اهمیت این متن لنگر آنقدری بالاست که می تواند باعث افزایش رتبه شما در نتایج جست وجوی گوگل شود و یا به خاطر زیاده روی در استفاده از آن و بهینه سازی بیش از حد آن (Over Optimization)، باعث جریمه شدن وب سایت شما شود.

مدل های مختلف انکر تکست

انکر تکست عمومی (Generic Anchors)

عبارت هایی همچون “اینجا کلیک کنید” ، “ادامه مطلب”، “اطلاعات بیشتر” و جملاتی از این دست که به صورت هایپرلینک در وبسایت های مختلف دیده اید از نوع متن لنگرهای عمومی می باشند.

انکر تکست نام تجاری (Branded Anchors)

یک انکر تکست نام تجاری هر لینکی است که از نام تجاری در متن استفاده شود. استفاده از این نوع متن لنگر آسیبی به سئو شما نخواهد زد مگر اینکه برند شما با کلمه کلیدی هدفتان یکسان باشد.

انکر تکست عریان (Naked Link Anchors)

اگر از URL به عنوان لینک در یک متن استفاده شود انکر تکست عریان نامیده می شود. https://dm.center/fa/ و www.dm.center دو نمونه از Naked Link Anchors هستند.

کلمه کلیدی + نام تجاری (Brand + keyword Anchor)

نوع دیگری از انواع انکر تکست ها که روش مناسبی برای لینک سازی به شمار می رود، به کار بردن کلمه کلیدی به همراه برند در یک متن لنگر می باشد. عبارت “تبلیغات در فضای دیجیتال با DMC” مثالی از نوع نام «تجاری + کلمه کلیدی» است.

انکر تکست تصویر (Image Anchors)

همانطور که می دانید استفاده از تصاویر در میان متن موجب تعامل بیشتر مخاطب با محتوای شما می شود. اما برای اینکه گوگل محتوای تصویری شما را شناسایی کند باید برای آن تگ Alt مشخص کنید. در یک عکس ، گوگل تگ Alt آن را به عنوان یک انکر تکست می خواند. بنابراین اگر برای تصاویر خود تگ Alt مشخص نکنید گوگل محتوای تصویری شما را شناسایی نخواهد کرد.

انکر تکست فهرست بندی معنایی نهفته (LSI Anchors)

Latent Semantic Indexing ) LSI ) که “فهرست بندی معنایی نهفته” ترجمه شده است به نوعی از متن لنگر اشاره دارد که در متن انکر تکست خود از کلمه یا عبارتی مترادف با کلمه کلیدی مورد نظرتان یا از مشتقات آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر “تبلیغات” کلمه کلیدی شماست، لینک LSI آن می تواند عباراتی همچون ” تبلیغات آنلاین” ، “بازاریابی آنلاین” یا ” تبلیغات اینترنتی” باشد.
با استفاده از این نوع متن لنگر، اگر کاربری کلمه “تبلیغات” را در گوگل جستجو کند، در انتهای صفحه نتایج، جستجوهای مرتبط با آن برای او نمایش داده می شوند.

انکر تکست Partial Match

اگر در متنی که قصد دارید تبدیل به لینک شود، کلمه کلیدی مورد هدفتان به صورت جزئی به کار برود به عنوان Partial Match شناخته می شود. برای مثال اگر “لینک سازی” کلمه کلیدی مورد نظر شماست در قالب این نوع از متن لنگر عبارت شما به صورت “اطلاعات بیشتر در مورد لینک سازی” می تواند نوشته شود.

انکر تکست طولانی (Long Tail Anchors)

این نوع از متن لنگر شبیه به Partial Match است با این تفاوت که Long Tail Anchors طولانی تر می باشد. برای مثال لینک همه شما ۵ اشتباه رایج در سئو انجام می دهید انکر تکست طولانی دارد.

انکر تکست Exact Match

در میان انواع انکر تکست ها Exact Match مهم ترین آنها به شمار می رود؛ اما با وجود قدرت زیاد این متن لنگر برای تقویت سئوی شما، اگر به طور افراطی از آن استفاده شود گوگل وبسایت شما را جریمه خواهد کرد. همان طور که از نام این متن لینک مشخص است، عبارت لینک شما در Exact Match باید دقیقا با کلید واژه هدفتان مطابقت داشته باشد. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما ” تبلیغات اینترنتی” باشد، متن لنگر شما نیز “تبلیغات اینترنتی” خواهد بود. از آنجایی که Exact Match تاثیر زیادی در سئو دارد توصیه می شود لینک های با کیفیت خود را در قالب این نوع متن لنگر قرار دهید.

 

با توجه به اینکه انکر تکست برای موتورهای جستجو بسیار مهم بوده و می تواند تغییراتی را در رتبه بندی صفحات وب سایت شما ایجاد کند، باید مراقب باشید که از چه عنوانی و به چه تعداد در سایت خود استفاده می کنید. زیرا استفاده بیش از حد از متن لنگر با یک عنوان و به یک صفحه خاص از وب سایت می تواند به همان اندازه که مفید است زیان بار نیز شود، بنابراین باید به دنبال یک استراتژی خوب در این زمینه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: